Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

søndag 22. januar 2012

Abstinenser...

Bortsett fra luen til Viktor har jeg ikke hatt kreativ sytid siden november, det merkes!
Jeg har et lite prosjekt gående, og det er i og for seg kreativt og spennende, men det ligger litt i dvale til jeg har vært på en prøvetur til Varteig.


Ser dere hva det er og gjetter dere hvor jeg kommer inn i dette prosjektet? ;-)

Ja, så var det disse abstinensene da. Jeg har liksom nådd dit hvor jeg innser at jeg kan ikke bare sy for morro skyld, for jeg har et pent lite lager av ferdige Bizzy Bee klær liggende nå, og pt. trenger ikke guttene noe nytt, så da får jeg holde ut litt til. men jeg sitter og titter på bilder av hva jeg har sydd opp igjennom, og vil dele med dere Bizzy Bee til de minste i dag. Det meste her er barselsgaver, men noe er bestillinger også.

Først en bodykjole i lilla isoli og grå cehnille, selvlaget mønster. Til Julie:



Body, haremsbukse og votter. Bukse og bodymønster delvis fra Ottobre, votter av eget hode. Gave til Johanne.





Bodyer (delvis fra Ottobre) Og bukser (eget mønster) til August og Marcus:






Body og bukse (eget mønster på begge) til Thomas:


Bodyer på rekke og rad (delvis fra Ottobre), alle er solgt...




Mange sukkersøte skatter her, en stor del av de har funnet veien til Danmark.

-Yvonne-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar