Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

søndag 14. oktober 2012

Pumpin Masters



Tenkte jeg ville komme med et "insider-tips" denne gang, og dermed gi fra meg "hemmeligheten" min ;-)... Enten vi vil det eller ei, er det mange amerikanske tradisjoner som sniker seg inn under huden på oss nordboere. Halloween er en av dem, og det er ikke lenge til det ringer på dørene rundt om lydende "knask eller knep!". Man kan like det eller ei, jeg tenker tradisjonene har kommet for å bli. Og noe morsomt kan man få ut av det da, for eksempel å skjære ut gresskarlykter. Jeg er så heldig å ha en svoger som kommer fra "over there", så for han er det barndomstradisjonene han holder i hevd. Og det er da også via ham jeg har kommet over denne siden ;-).

PUMPKINMASTERS er en side med masser av inspirasjon til uhyggelige gresskar, og under fanen "fun stuff" har de noen gratis mønstre. Tenker vi skal ut og handle inn et par innen så lenge og så skal det skjæres (bare så synd det er dyyyre her i forhold til danmark, hvor det koster 20 kr for et stooort gresskar...). Dere husker vel kanskje at jeg var i gang med å dyrke fram våre egne kar tidligere i sommer, og det gikk vel så som så. Dvs. vi fikk ett pent stort kar, det vokste enda litt etter jeg tok bildet over, men det fikk et sår i toppen og råtnet, og så har vi et mindre som står til pynt ute på trappen. -Tenker det kommer bilder etterhvert!

Ja, og så har jo studentlivet for alvor gått opp for meg, på godt og vondt. Et enormt pensum skal ende opp i tre fageksamner nå i november/desember og jeg føler på mange måter jeg halser etter. Heldigvis er jeg født med en solid porsjon stahet og tålmodighet, så jeg gir ikke opp altså. Føler bare ikke at tiden strekker til alltid.

Håper dere har hatt en flott helg alle sammen, så skrives vi snart igjen!

 
 
-Yvonne-







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar