Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

torsdag 20. oktober 2011

Ikke som planlagt...

I går hadde jobben min skogdag, det var superbra! Vi var i grunn heldige med alt, men det var litt ulendt terreng noen steder og det kjente jeg at kneet mitt reagerte på. Jeg har en løs del i menisken og ved feil beslastning, kan det medføre at kneet hovner opp. Jeg hadde masse å gjøre i går etter jobben og ignorerte fullstendig det murrende kneet. I natt fikk jeg betale for det, det hovnet opp, ble stivt og smertefullt, resultatet er at jeg stort sett har sittet på rumpa i dag, og ikke fått gjort noe av det jeg hadde planlagt -grr. Jeg har ikke tid til sånt, for ikke å snakke om tyskundervisningen som mine flotte elever har gått glipp av i dag- æsj!!!

Godt jeg stod litt på i går da...her er resultatet:


Som dere vet er det bursdagskalas her om litt over en uke, cupcakesene går i fryseren enn så lenge, men uten pynt. Pynten mister nemlig ansiktet sitt etter å ha vært i fryseren. Dette ble overraskende bra, smaksmessig(er jo lavkarbo). Jeg har brukt oppskriftene til denne fantastiske damen: http://www.passionforbaking.com/Baking/cupcakes/. Lagde sjokolade og vanilje, erstattet hvetemel med halvparten mandelmel og halvparten bakepro, sukkeret erstattet jeg med halvparten sukrin og halvparten splenda og vaniljesukker med vaniljepulver. : I tillegg ble dette produsert:



Her har jeg rett og slett brukt fotballfruen sin oppskrift: http://fotballfrue.no/?p=10091. Hun er meget flink til å lage LCHF-oppskrifter, kan anbefale å titte her om du mangler inspirasjon til denne type mat. Finnes etterhver flere gode blogger på dette emnet. Jeg fikk lyse boller fordi jeg laget mandelmelet selv.

Siden jeg ikke har kunnet røre meg mer enn nødvendig i dag, har jeg sittet rolig og klippet og limt;



Bursdagsbarnet får matchende hatter og godteposer + invitasjoner, som så klart er likt tallerker, kopper og servietter. I går fikk jeg tilogmed tak i Ole Brumm kinderegg, vet du om annet Ole Brumm- godteri, vær så vennlig og fortell! I tillegg lagde jeg denne i dag:



En motivasjonsplan til de flotte jentene våre, tidvis sliter vi med at de ikke er så lette å ha med å gjøre. De skal få et klistremerke ved hver anledning det passer med belønning. F.eks sitte  fint ved bordet, er flink ved leggesituasjon osv. Ved 10 klistremerker, kan de velge ut noe som bare Tilde eller bare Martine skal gjøre alene sammen med pappa/mamma; f.eks gå på kino, på kafe, tur i skogen, spille spill o.l. Jeg håper dette kan lette hverdagen vår, virker ihvertfall som en god idè på Nannyhjelpen.

- Myrth -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar