Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

torsdag 6. oktober 2011

Bursdagsplanlegging

28. oktober blir lille jenta vår 2 år, og det skal selvfølgelig feires på en prinsesseverdig måte J  Temaet er Ole Brumm, og jeg har allerede lagt ned noen timer i planlegging; både pynt, mat og kaker – alt må så klart matche i ekte Myrth-stil. Det er nemlig en av mine manier….Jeg  har brukt en del tid på nett for å søke frem det jeg vil ha..

Tror jeg går for gul voksduk   med sånne kopper, tallerker og servietter og disse ballongene, serpentinene og bannere til pynt:


 
                                                                                     


Av kaker tenkte jeg å by på cupcakes, cakepops(har kjøpt små silikonformer av ole brumm, så de blir gule eller brune med form av hans ansikt), figurkake(gulrotkake) Olebrumm, Oreokjeks også formet som Ole Brumm(har kjøpt former til dette og), gele og boller – puhhh tror det blir litt rester…Vi skal ikke ha et kavaleri på besøk nei – det er bare jeg som vil ha et stort utvalg….Godt vi har fryser. Her skal jeg også forsøke å få til alt på lavkarbo- vis.







Både kaker og mat vil i hovedsak være av lavkarbo-art, men jeg vil prøve meg litt frem, før jeg legger ut oppskrifter J  Det blir Tapas med følgende retter: Fløtegratinert sellerirot, Crispy kylling med hjemmelaget salsa, marinerte scampi  à là Myrth, Foccacia og diverse kjeks, Guacamole, Aioli, Tatziki , stekt fylte sjampinjong, Smurte tortilla lefser  med spekeskinke, snøfrik og Ruccola samt marinerte Fetaost, oliven, Brie og pastasalat. Tortilla-lefsene og Pastasalaten er selvsagt ikke lavkarbo.
Jeg gikk over til lavkarbo for drøyt et år siden, for å holde blodsukkeret mer stabilt og for å få orden på magen. Ikke fordi det er på ”moten” Jeg tror enhver må finne ut hva som passer for en selv, tror ikke alt passer for alle J  Ved et senere blogginnlegg vil resultatet av kokkelering og bursdag komme J


- Myrth -



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar