Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

torsdag 15. desember 2011

Jåla, jåla rattata!

Jeg avsluttet mitt siste innlegg med et bilde av mine røde negler, og tar opp tråden i dag. For litt farge på neglene kan virkelig sette prikken over i`en! Det Må jo ikke være kraftige farger,  litt blank eller lys rosa lakk er nok til at jeg føler meg litt mer pyntet i alle fall.

Det finnes uendelig mange merker og typer på markedet, så det gjelder å finne en type neglelakk som dekker ditt behov og dine krav. Skal den bare holde en kvelds fest, eller vil du ha en lakk som holder et par dager? Jeg har både billige 10-kroners og litt dyrere, og det skal ikke feies under teppet av kvalitet lønner seg!
-Men er du kjent med ebay er det absolutt kroner å spare! F. eks China Glaze ligger på 98,-+ porto på nelly.com, men på ebay får du den til rundt 40,- inkl. porto! Slikt liker vi jo!

Er du usikker på hva slags farger din hudtone kler, anbefaler jeg et besøk på OPI`s hjemmeside. Under fanen "Try on this colour" kan du justere hudfargen etter din egen og teste den i forhold til de forskjellige fargene. Morro!

Ja, og så må jeg ikke glemme å nevne at rød er ikke bare rød...

Min røde heter f. eks "Ring in the red", og er av merket China Glaze


Denne blå er nok favoritten min, "Midnight Mission" fra China Glaze


Denne støvlilla er av samme merke, fargen er "Below Deck"


Isadora har også mange fine farger, og faktisk ganske holdbar! Stort pluss med bred kost,
her er fargen "Lilac Bikini"


Den siste av favorittene mine er denne gull-aktige jeg fikk "arve" av svigerinnen min, som følte den ikke passet hennes hudtone. "Spun Sugar" fra No7.



Et supertips hvis du har det litt travelt, er å ta på neglelakken for så å stå med fingrene i kaldt vann ett minutts tid. Da herder lakken mye raskere og du er klar på 1-2-3.
I tillegg har jeg gul, rosa, blank, turkis og andre blåtoner. Litt for enhver anledning med andre ord. Håper du føler deg inspirert til å sette litt farge på hverdagen!

-Yvonne-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar