Hei og velkommen til det kreative hjørnet!

Høsten/vinteren 2006, med en drøy måneds mellomrom, så to små dagens lys; Tilde og Viktor. Skjebnen ville det slik at de kom i samme barnehage, på samme avdeling; og de to fant hverandre allerede før de fylte året. Tiden kom for å skifte til stor avdeling, og Tilde og Viktor fikk følge hverandre over på samme stor-avdeling. Tre år er ofte startpunkt for barne-bursdag og da Tilde feiret sin tre-års dag, fikk hun en lilla hjemmesydd kjole av Viktor. Dette skulle bli grunnlaget for Myrth og Yvonnes vennskap. Det gikk nemlig ikke lenge før Myrth kom med en enormt utfordende forespørsel. Yvonne sa ja til å sy Myrths brudekjole, vester og kavlekryss til brudgom, forlover og brudesvenner, samt brudepikekjoler.
Søm er nemlig Yvonnes store passjon, foran symaskinen glemmer hun ofte tid og sted mens de herligste barneklær trylles fram . Myrth er en tryllekunstner på kjøkkenet, det er alltid like spennende å se hva hun finner på!
Vi er, som derer skjønner, i Det kreative hjørnet rett som det er og i denne bloggen kan dere lese om våre små og store prosjekter. I tillegg gir familielivet mange gleder og utfordringer vi vil dere med dere. Turer i skog og mark eller ved hav og strand har vi hatt stor glede av alle sammen. Vi er opptatt av de samme verdiene, å vise barna våre hva landet vårt kan by på. Gi de mer enn den digitale verden og ta tilbake noen av våre "gode gammeldagse" verdier. Lage mat fra bunnen av, gjøre "skrot og gammelt" om til nytt og spennende, sove under åpen himmel og lage ting fra naturen og bruke naturen sommer som vinter, til fysisk og mental utfoldelse.

-Myrth og Yvonne

lørdag 31. desember 2011

Nyttår

Tenk at om noen minutter er 2011 historie, det har vært et annerledes år. Et år som virkelig har gitt grunn til ettertanke. Selv om jeg ikke ble personlig rammet, vil det som skjedde på Utøya og i Oslo for alltid prege meg.

Jeg er heldig, vokser opp i et av verdens beste land å bo i, har en mann som elsker meg og to fantastiske jenter - og dette må jeg lære meg å fokusere på når livet byr på utfordringer.  I tillegg er jeg omgitt av mange gode og flotte mennesker på jobben, i familien, gjennom bekjentskaper og ikke minst venner! I trappen henger årets julekort:

Det var så vidt det var plass til alle, dette varmer et følsomt hjerte og gjør at jeg med mine føler oss ekstra rike. Takk alle sammen! For noen har dette vært en av de tøffeste høytiden noen sinne - mine tanker er med dere... det blir lettere etterhvert.

Vi har brukt juledagene til restituering, mannen har vært syk siden lillejulaften, minstemor har også hatt sin sjau. Jeg har "bare" vært sliten og innsett at maratondagene må ta slutt. Har hatt altfor mye å holde på med samtidig, og må lære å passe meg - så jeg ikke går på en smell. I høst fikk jeg diagnosen asma, og når man ikke er vant til å ta hensyn til seg selv, men bare kjører på - vel det går ikke i det lange løp. I høst har jeg knapt satt mine føtter innenfor Family, og det er ikke fordi jeg ikke gidder eller ikke har hatt lyst. Jeg har prioriterte det bort til fordel for jentene og oppussinga. Jeg kjenner nå at kroppen skriker etter å bli prioritert, så det er ikke noen tvil om hvor jeg skal tilbringe noen faste timer hver uke...I tillegg har vi vært utrolig asosiale, de siste mnd har vi knapt vært med/ sett venner/ familie. Det skal herved endres, fordi vi trenger de - vi trenger dere! Den gode samtalen, latteren, gode og dårlige historier, samhold og kjenne at man har det godt.

Vi skulle vært med nydelige venner i kveld, men når formen ikke er der, er det lite man får gjort... Vi har hatt det stille og rolig, men fikk da rørt sammen en 3-retters:

Hjemmelaget reke og carbsticks-røre med avokado

Ingen bilder av hovedretten, men det var svinestek, fløtesaus, blomkålmos, rosenkål og rørte tyttebær


Dessert: multekrem med pepperkake- og sjokoladehjerte.


Julaften fikk vi besøk av min manns flotte foreldre, og med seg hadde de bl.a. denne oppsatsen: noe av det jeg blir mest glad for å få - nemlig blomster:




Dette:


og dette




sammen med sprø svor, fantastiske gaver og våre kjæreste - gjorde at det ble jul i år også :) Takk for 2011 alle sammen og velkommen 2012 - og måtte det bringe hell lykke og godhet til alle som trenger det!

GOD NYTTÅR ALLE SAMMEN

- Myrth -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar